Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

A bude hůř … (návštěva mexické zubařky, část druhá)

Příspěvek dvacátý třetí. Po odchodu z Abigailiny ordinace jsem si řekla, že budu mít alespoň na co vzpomínat. Před odletem jsem si připravila takovou lékárničku, že návštěvu doktora jsem považovala za vyloženě krajní možnost. Nicméně ozve-li se zub, doktor je jediná možnost. A tak jsem si ji vyzkoušela i v Mexiku.

Mimo jiné jsem si od Abi odnášela i doporučení a rady - žádné tvrdé jídlo a žvýkačky. A pečlivě jsem je dodržovala. Jedna zkušenost u zubaře mi bohatě stačila.

Zpestření všedních dnů pominulo a my mohli pokračovat dál. Opět jsem se mohla těšit na další hodinu s mou nejlepší skupinou – s dětmi. Očekávaný úbytek žáčků v průběhu prvního měsíce se nekonal, spíše naopak. Děti ještě přibyly. I na této skupince je vidět, kdo poctivě píše domácí úkoly a kdo na to „kašle“. Nejmladší z žáčků, Isar, chodí do druhé třídy. Sotva se naučila číst a psát, ale ve třídě je nejbystřejší ze vše. Na veškeré mé otázky dokáže odpovědět. Zná všechna slovíčka. Jakákoliv hra s Pepou ji zvedne ze židle. V praxi svými znalostmi převálcuje každého. Na Isar je prostě vidět, že ji angličtina baví a že se doma pečlivě připravuje.

S dětmi jsme se dokonce stihly naučit už několik písniček, na což v Bacalaru nezbyl čas. A je to opravdu škoda. Písničku Head and Shoulders už jsme zveřejnili před časem. Tentokrát jsme si ale připravili společně s dospělými Vánoční pozdrav do Čech.

 

Video – We wish you a Merry Christmas

 

Zdálo se, že se všechno vrátilo k normálu. Hodiny pokračovaly tak, jak jsem si představovala (alespoň s dětmi) a zoubek nebolel. Několik dní za sebou jsem si ho pro jistotu prohlížela a kontrolovala. Plomba se nijak zvlášť od té původní nelišila. Usoudila jsem, že se nemám čeho obávat (paranoia mě opustila). Toto přesvědčení mi však moc dlouho nevydrželo.

Pár dní nato jsem totiž ucítila další „nerovnost“ na jiné stoličce. A to bylo daleko horší zjištění. Tato stolička se mi totiž asi před šesti lety tak nějak rozpadla a musela být plombou „dostavěna“. Pokud by se tedy naplnily mé nejčernější představy, znamenalo by to vyvrtání celého zubu (zbyly by jen okraje) a zcela nové vyplnění. Když jsem si vzpomněla, jak jsem trpěla v Čechách při prvních opravách, nervy mi opět začaly pracovat.

Musela jsem se „pochlapit“ a poprosit Abigail o pomoc. Chtěla jsem zjistit, jestli je nutné zub opravit hned, nebo jestli to počká až do Čech. Vyšlo to přesně na další středu, kdy jsme měli hodinu v Coatepecu. Nasedli jsme tedy do autobusu a vyrazili. Tentokrát nám kodrcavou cestu zpříjemnili dva mladíci hudebníci. Přistoupili na začátku Coatepecu a doprovodili nás až do naší cílové stanice.

 

video – kytarový koncert v autobuse

 

Abigail ale na hodinu nepřišla. Nevěděla jsem, jestli se radovat, nebo se obávat. Imelda mi však slíbila, že mě po hodině k Abi odveze, aby se mi na zub podívala. V průběhu výuky mi nebylo o nic líp, než minulý týden. Počasí tomu moc nepomáhalo. Zatažená obloha s občasným deštěm nás provázela celým dnem.

Přesně po sedmi dnech jsem tedy opět usedla v růžové ordinaci do šedivé křesla. Abi uchopila „štourátko“ a zrcátko, aby zjistila, jak velkému problému čelíme. Štěstí mi nepřálo. Po zběžné prohlídce musela konstatovat, že je potřeba celou plombu vyvrtat, na dva dny umístit „lék“ a poté jeho část odstranit a nahradit plombou. Vzhledem k tomu, že už věděla, v jaké křeči jsem byla minulý týden, rozhodla, že bude nutné mi píchnout lokální anestetikum. Téměř se mi zastavil dech. „Injekce do pusy? To snad ani není možné“, pomyslela jsem si. Bylo potřeba se nejprve najíst. S prázdným žaludkem bych jim tam mohla zkolabovat.

S návratem do ordinace se mi začalo třást celé tělo. Ovládla mě panika. Nohy se mi nekontrolovatelně klepaly, zbytek těla na tom nebyl o moc lépe. Nejprve jsem se musela, alespoň trochu, uklidnit. Desetkrát jsem se zhluboka nadechla a opět vydechla. A pak to přišlo. Nejprve mi injekce zajela zvnějšku dásně. Téměř nebyla cítit. Když ale přišlo na řadu horní patro, měla jsem co dělat, aby neucukla. To nejhorší bylo za mnou. Zpocená jsem se posadila a sledovala stále klepající se nohy.

Ačkoliv jsem měla pusu umrtvenou, celý proces vrtání jsem stejně prožila v mírné křeči. Zvuk vrtačky a nepříjemný proud vzduchu v puse ve mně nevyvolávají zrovna kladné pocity.

Na řadu přišla příprava „léku“. Na to se však můžete podívat sami.

 

Video – Abigail připravuje „lék“

 

Pak už stačilo zub vyplnit a mohla jsem z křesla slézt. Cit v puse se mi vrátil po dalších 2 hodinách. Dva dny na to jsem si tedy zajela za Abigail znovu, pro zbrusu novou plombu. Doufám, že ta mexická vydrží opravdu dlouho (podle odhadů Abi, 15-20 let). Snad bude mít pravdu!

---

 

 

 

 

 

www.united-vision.org

 

 

Autor: Linda Neumayerová | čtvrtek 22.12.2011 5:45 | karma článku: 10,91 | přečteno: 1608x
  • Další články autora

Linda Neumayerová

Testy, diplomy a slzy dojetí, aneb velkolepé rozloučení s Mexikem

Příspěvek třicátý šestý. Pomalu ale jistě se pro naše studenty přiblížil den „D“. Jejich dvouměsíční snažení mělo být podrobeno zkoušce, že které doufejme většina vyjde jako vítězové. Psaní testů nikdy nebylo mou oblíbenou částí studia. Se všemi nervózními jsem tak plně soucítila. Ale upřímně, kdo se připravoval na každou hodinu, nemohlo ho v testu nic překvapit.

23.4.2012 v 10:53 | Karma: 9,46 | Přečteno: 1281x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Kurzy angličtiny v Mexické Papantle

Příspěvek třicátý pátý. Na škole jsme se několikrát setkali s otázkou, zda-li je učitelství posláním. Kdoví, možná, že je, a proto jsme asi tady, a nyní téměř u konce. Spíš než posláním bych naši snahu nazvala touhou pomoci tam, kde je o to zájem. A v Papantle nám zatím všichni dokazují, že zájem opravdu mají.

9.3.2012 v 21:20 | Karma: 8,83 | Přečteno: 700x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Objevování historie a tradic Totonaků

Příspěvek třicátý čtvrtý. Život v cizí zemi není zrovna jednoduchý. Jste tisíce kilometrů od domova a rodiny a jediné, na co se můžete spolehnout jste vy sami, nebo člověk, se kterým cestujete. Zjistila jsem však, že pokud se vydáte za hranice jako dobrovolník, nejste na všechno úplně sami. Lidé, kterým pomáháte, vám to po troškách vrací.

4.3.2012 v 6:06 | Karma: 9,59 | Přečteno: 747x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

El Tajín, památka totonacké kultury a den na pláži

Příspěvek třicátý třetí. Již potřetí během půl roku jsme se „usadili“ a začali pilně pracovat. Do odjezdu nám už tedy zbývá opravdu málo. A upřímně, domů se těším, jak malá holka. Mexiko je hezká země, ve které jsme potkali spoustu krásný lidí, ale přeci jen, doma je doma.

26.2.2012 v 6:14 | Karma: 11,80 | Přečteno: 1215x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Nelehký začátek konce.

Příspěvek třicátý druhý. Úvodní týden plný propagačních snah v poslední komunitě, Papantle, byl za námi. Měli jsme víkend na to se zregenerovat a v pondělí nás čekal den „D“. Kolik asi přijde studentů? V pátek odpoledne jsme si věřili, „Určitě jich bude dost.“ V neděli večer už jsme na vše nahlíželi trochu nijak. Po dvou dnech odpočinku nám přišlo, že na naše pozvání již všichni dávno zapomněli a přijde jen hrstka odvážných.

16.2.2012 v 20:36 | Karma: 9,23 | Přečteno: 749x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí

3. května 2024  6:14

Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...

iDNES Premium jen za 49 Kč na 3 měsíce. Získejte i vstupenky na MS v hokeji

3. května 2024

Před blížícím se mistrovstvím světa v hokeji přichází iDNES Premium s mimořádnou akční nabídkou....

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 971x
Lektorka AJ a ŠJ mířící do Mexika (září 2011), pod hlavičkou organizace UNITED VISION (www.united-vision.org). Bude se věnovat dobrovolnické činnosti - výuka angličtiny efektivní výukovou metodou. Též lektorka vzdělávacího programu "Prvák" (ADRA) pro MŠ, ZŠ a SŠ.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky