Linda Neumayerová

Lektorka AJ a ŠJ mířící do Mexika (září 2011), pod hlavičkou organizace UNITED VISION (www.united-vision.org). Bude se věnovat dobrovolnické činnosti - výuka angličtiny efektivní výukovou metodou. Též lektorka vzdělávacího programu "Prvák" (ADRA) pro MŠ, ZŠ a SŠ.

Oblíbené stránky

Linda Neumayerová

Poslední hodiny, loučení se studenty a kamarády

Příspěvek šestnáctý. Dva měsíce v Bacalaru uplynuly jako voda. Přijde mi, že jsme se tu stačili teprve rozkoukat. Z našich studentů se pomalu začali stávat přátelé. Bohužel však nastal čas si zabalit, rozloučit se s nimi a se všemi, kteří nám tu za tu dobu přirostli k srdci. Čeká nás další nové dobrodružství. O tom ale až v dalších příspěvcích.

15.11.2011 v 6:46 | Karma: 10,41 | Přečteno: 985x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Dzibanché, aneb trocha mayské kultury, a jiné výlety

Příspěvek patnáctý. Čas vymezen Bacalaru, městečku na mayské riviéře, téměř vypršel. Byl tedy nejvyšší čas navštívit i nějaké zdejší památky. V okolí Bacalaru je jich hned několik. Ale dostat se k nim není úplně jednoduché. Autobusem se k nim dojet nedá. Velmi jsme tedy uvítali nabídku Jimmyho, který výlet k Dzibanché, jedné z mayských pyramid, vymyslel.

12.11.2011 v 18:08 | Karma: 9,96 | Přečteno: 789x | Diskuse| Cestování

Volný čas v Mexiku

Příspěvek čtrnáctý. Sezóna hurikánů (hurikán) už je pryč. Poslední hrozba pro Bacalar, hurikán RINA, se nám úplně vyhnula. Za celou dobu se tu zatáhlo, sprchlo a vyjasnilo hned několikrát. Nebylo to ale nic vážného. Jen takové lehké přeháňky. Zasažen byl „pouze“ sever Yucatánu. Nicméně i tak byly zrušeny hodiny pro žáky a studenty na školách a tudíž i naše hodiny angličtiny. Měli jsme tedy takové nechtěné prázdniny.

2.11.2011 v 5:59 | Karma: 9,67 | Přečteno: 883x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Tradiční mexické jídlo a pití.

Příspěvek třináctý. Každý stát a každý národ má své tradiční pokrmy a nápoje. Mexiko se oproti České Republice v mnohém liší. Pro dobrovolníky (tzn. i pro nás) je to opravdu zajímavé půlroční soužití s místní kulturou.

26.10.2011 v 19:13 | Karma: 13,48 | Přečteno: 2174x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Jak plyne čas v mayském výběžku.

Příspěvek dvanáctý. Už víc jak měsíc pobýváme na jihu Mexika, v městečku Bacalar. Nacházíme se v oblasti plné mayských tradic a zvyklostí. Přesto se nám zatím nepoštěstilo zažít žádnou z místních oslav (a že jich je celá řada). Věříme ale, že se brzy nějaké dočkáme. Měsíc oslav se totiž blíží. V tomto příspěvku bych se ráda věnovala hlavnímu důvodu proč jsme tady, tzn. hodinám, jejich vývoji a průběhu.

21.10.2011 v 18:19 | Karma: 10,26 | Přečteno: 751x | Diskuse| Cestování

Dobří lidé stále existují

Příspěvek jedenáctý. Příběh o Jimmym. Jimmy je 46letý Američan z Oregonu. Do Bacalaru poprvé zavítal v roce 2004. Koupil si zde pozemek s baráčkem a o rok později se sem přistěhoval. Už ho nebavil stereotypní život v Americe a rozhodl se to změnit.

14.10.2011 v 19:24 | Karma: 10,43 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Situace za oceánem se stabilizuje pomalu, ale jistě

Příspěvek desátý. Ani jsme se nenadáli a další týden je fuč. Troufám si říct, že to špatné už máme za sebou (ačkoliv tady jeden neví) a do budoucna jsme poučeni a snad i připraveni jak a co řešit jinak.

11.10.2011 v 18:21 | Karma: 9,62 | Přečteno: 793x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Zdary a nezdary druhého týdne

Příspěvek devátý. Druhý týden působení v městečku Bacalar je za námi. Utekl jako voda. Stejně jako náš startovní týden přinesl svá pozitiva i negativa. Něco se změnilo, něco zůstalo při starém.

3.10.2011 v 20:49 | Karma: 8,42 | Přečteno: 989x | Diskuse| Cestování

Buenavista, ukázka mexického venkova

Příspěvek osmý. Vesnička Buenavista se nachází nedaleko Bacalaru.Též se rozkládá na břehu průzračné laguny a snadno by tak mohla přilákat turisty. Ti sem ale bohužel moc často nezavítají. Propagaci si však místní nemohou dovolit. Nemají z čeho.

26.9.2011 v 17:10 | Karma: 9,24 | Přečteno: 862x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

První dny v Bacalaru aneb nekonečné zařizování

Příspěvek sedmý. Zničující vedro, často střídané silným deštěm, nás masíruje už od začátku pobytu v Bacalaru. Nejenže nám do našeho provizorního bydlení dosti zatéká, takže když zaprší, musíme vynášet vodu v kýblech, ale není tu ani klimatizace, takže přes noc máme puštěný alespoň větrák, abychom se dokázali vyspat. V tomto ohledu mají hamaky opravdu výhodu. Nepotí se nám záda. ;) Myslím, že už jsme se v nich naučili docela dobře spát. Tady najdete instruktáž, jak spát v hamace. :D

24.9.2011 v 3:11 | Karma: 9,67 | Přečteno: 887x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Opouštíme Mexico city a vyrážíme vstříc Bacalaru. (18. 9. 2011)

Příspěvek šestý. Neděle byla dobrým dnem na to, opustit Mexico city. Ověšení batohy jsme se vydali na více jak hodinou cestu metrem směr letiště a naštěstí jsme se nemuseli vyhýbat davům lidí. V tu chvíli jsem si přála mít sílu jako mravenec, který dokáže unést několikanásobek své váhy. Já na sobě měla cca 25kg a po 20 minutách chůze jsem sotva dýchala. ;)

21.9.2011 v 18:35 | Karma: 6,65 | Přečteno: 918x | Diskuse| Cestování

Postřehy z Mexico city

Příspěvek pátý. Kopa lidí v ulicích, pouliční prodejci, „supermercados“, neexistující pravidla silničního provozu, vtipné semafory a překvapivě příjemní lidé. Takhle bych mohla shrnout vše, čeho jsem si v Mexico city stihla, za ty dva dny našeho pobytu, všimnout.

19.9.2011 v 7:45 | Karma: 9,38 | Přečteno: 1042x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Přesun na jiný kontinent (15.9.2011)

Příspěvek čtvrtý. Na malé obrazovce přede mnou to vypadá, že už máme minimálně 3⁄4 cesty za sebou (myslím teď pouze cestu z Asterdamu do Mexika). Nicméně čeká nás ještě asi 4hodinový let.

17.9.2011 v 0:59 | Karma: 9,04 | Přečteno: 1099x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

Pepovy přípravy na dalekou cestu

Příspěvek třetí. Stejně jako já a Filip, i Pepa se musí připravit na dalekou cestu. A co to všechno obnáší?

13.9.2011 v 15:01 | Karma: 7,51 | Přečteno: 1061x | Diskuse| Cestování

Zrození malého Pepy

Příspěvek druhý. Včera (tj. 24.8.2011), chvilku před půlnocí, se zrodil důležitý článek naší výpravy do Mexika - malý Pepa (je možné, že jeho jméno se ještě pozmění, ve hře jsou varianty: little Joey, little Pepa nebo Pepito, konečné rozhodnutí zatím nepadlo). Jedná se o "ztělesnění" postavičky, se kterou se budou děti v Mexiku učit anglicky. Bude to pro ně takový průvodce na cestě za angličtinou.

25.8.2011 v 15:16 | Karma: 7,47 | Přečteno: 946x | Diskuse| Ostatní

Cesta do neznáma.

Příspěvek první. Přátelé a kamarádi. Naše dobrovolnická mise v Mexiku, v barvách neziskové organizace United Vision (www.united-vision.org) se blíží mílovými kroky a proto je načase založit si blog :) Je to asi nejsnazší cesta, jak Vám všem, kteří máte zájem, dávat vědět o průběhu našeho snažení.